A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Szombathely – Szentgotthárd vonal ünnepélyes átadása

A GYSEV Zrt. elkötelezettségére utal, hogy kevesebb mint egy éven belül 2011. év februárja után 2011. október 21-én ismét pálya átadó ünnepséget tartott, átadva a felújított és mostanra már villamosított Szombathely – Szentgotthárd szakaszt.

Az ünnepségre a hagyományokhoz híven Budapestről – Szombathelyig vonattal a Borostyánkő InterCityhez kapcsolt különkocsival utazhattak a meghívottak, Szombathelytől pedig a Liszt Ferenc mozdony által vontatott különvonattal lehetett Körmend vasútállomásra utazni ahol a körmendi polgármester Bebes István köszöntötte az embereket és közösen meglátogatták a korszerű forgalmi irodát.

Körmend forgalmi új iroda

Szintén Körmenden helyezkedik el a villamos vontatás elengedhetetlen részét alkotó a 25kV-os betáplálást biztosító alállomás, melyet a GYSEV Zrt. megbízásából az Ovit Zrt. létesített a 2010-es évben. Az alállomás jelenlegi betáplálási teljesítménye 16MVA, azonban a várhatóan növekvő vasúti forgalomnak eleget téve lehetőség van egy újabb 16MVA-es transzformátor telepítésére is, ezzel megduplázva az összteljesítményt. Körmend egyaránt táplál Szombathely és Szentgotthárd irányba is. A 120/25kV-os állomás üzembe helyezése 2010. november 26-án volt, azóta hibamentes üzemel, ünnepélyes átadására pedig 2011. januárjában volt.

A körmendi látogatás után Szombathelyen a vasútállomáson folytatódott az ünnepség, ahol Dr. Völner Pál (Infrastrukturális Területért Felelős Államtitkár) tartotta a nyitóbeszédet, beszédében elmondta: A beruházás teljes összege 50Milliárd Forint volt melyből 80% Európai Uniós támogatás, a korszerűsítéssel céljuk a közúti teher és személyszállítás vasútra terelése.

Dr. Völner Pál

Másodikként Dávid Ilona (a GYSEV Zrt. Vezérigazgatója) tartotta meg beszédét, melyben elmondta: A vasúti vonalszakasz nyomvonalát még Széll Kálmán határozta meg. A pálya eddigi 60km/h sebességét 120km/h sebességre növelték a teljes szakaszon, ezek a felújítások az utasokért történtek, egy Szombathely –  Szentgotthárd között oda-vissza utazó utas napi szinten 45 perccel rövidebb ideig utazik, mint korábban. A korszerűsítés része kerékpártárolók, P+R parkolók építése és a volán társaságokkal közös utastájékoztató rendszer és jegypénztárak kiépítése. A törekvésük a számokban is meglátszik 2011. augusztus hónapban 121 000, szeptemberben pedig már 161 000 utas választotta egy hónap alatt a vasutat.

Dávid Ilona

Harmadikként Homlok Zsolt (a Swietelsky Vasúttechnika Kft. ügyvezető igazgatója) a Savária 2009 Konzorcium vezetője a beruházás legnagyobb kivitelezője tartotta meg beszédét, Ő elmondta: Szerződésüket két éve írták alá és ezen rövid idő alatt a jól tervezett vágányzáraknak, a magyar tervezők kreativitásának és az új korszerű technológiák megfelelő alkalmazásának eredményeként sikerült határidőre befejezni a kivitelezést. Megköszönte a GYSEV Zrt.-nek és a munkában részt vevő összes vállalkozónak a kitűzött célhoz való jó hozzáállást. A jövőre nézve az új vasútvonalak felújításával kapcsolatban bizakodó volt “Merjenek álmodni, mi pedig itt leszünk”.

Homlok Zsolt

Utolsóként Mikics György (a Thales Rail Signalling Solutions Mérnöki Kft. ügyvezető igazgatója) az utasok biztonságáért felelős biztosítóberendezést telepítő cég vezetője mondta el köszöntőjét: Szerinte  nem lehet véletlen, hogy éppen holnap 2011. október 22-én lenne 200 éves Liszt Ferenc, aki Doborján született Ausztriában és már 9 éves korában híres volt, hozzá hasonlította a GYSEV Zrt.-t, ami egy osztrák magyar tulajdonban lévő cég és az 50 Milliárd Forint példaértékű felhasználásával rövid időn belül a homloktérbe került. A Thales cég által leváltott mechanikus biztosítóberendezések, az új a jelenleg ismert legkorszerűbb biztosítóberendezések alkalmazásával 100 év lemaradást küzdött le a vasút. Kiemelte azt is, hogy az összes állomás mostantól távkezelten is üzemeltethető. 

Mikics György

Az átadás záróeseményeként  Dávid Ilona, Dr. Völner Pár, Homlok Zsolt és Mikics György közösen vágták át a nemzeti színű szalagot.

Szombathely - Szentgotthárd vonal ünnepélyes szalag vágás

Az ünnepség innentől zártkörűen folytatódott a Pannónia étteremben, ahol Pál László (a GYSEV Zrt. fejlesztésért felelős igazgatója) mondta el beszédében:  Elsőként kiemelte a pálya új  sebességét a 120km/h-t, az utasokért egységesen megvalósult 55 cm magas peront, az igazi intermodális vasutat megvalósító infrastruktúrákat, mely részeként 535 db kerékpártároló és 187 személygépjármű parkoló épült 9 településen tartós és jó minőségben. Előrevetítette a jövőbeli terveiket is miszerint 4 új villamos motorvonat beszerzését tervezik. 

Majd az emléklapok kiosztása, koccintás és az ünnepi ebéd zárta a programsorozatot.

A Budapestről érkezők a 17:10-kor induló InterCityvel tudtak hazajutni.

Comments are closed.